A Fidesz gyermek- és fogyasztóvédelme Törökbálinton

Dorosz Dávid

2014
02/03

Napokban sajnos újabb botrány tört ki gyermekétkeztetéssel kapcsolatban. Ezúttal Törökbálinton történtek furcsa dolgok. 

20130301-menza-ebed-iskola-etkezes-3.jpg

Nem kell ahhoz élből tudatos vásárlónak születni, hogy az ember tudja, hogy már rég nem ott tartanak a kívánatosnak tartott gyermekétkeztetési programok, ahol a kaszárnyafegyelmet, „ezt eszed és kész” fideszes „gyerekközpontú” modellje diktálja. No, persze nem lehet mindenki akkora újító, mint Balog Zoltán miniszter, aki még éppen, hogy elnyerte a „szociálisan legmodorosabb” díjazott 2013-ban címet, amikor is a rászorult, éhes, reményre váró gyereket a Hilton Budapestbe vitt libaerőlevest és lúdgégetésztát enni.

Ez volt a válasza arra, hogy a gyermekek körében a szegénység a 2009-es 21 százalékról 2012-ben 26 százalékra nőtt, hogy a gyermekek 40,9 százalékát minden nap veszélyezteti a szegénység és a társadalmi kirekesztettség. Ahogyan egy, a témával foglalkozó blogbejegyzésben olvashatjuk: „Az éhező gyermekek számáról nem rendelkezünk pontos adatokkal: az egyes becslések 40 000-100 000-re teszik a számukat, és kb. 130 000-en alultápláltak.”

Ezt a helyzetet, ezt a krízist még ott sem úgy kezeli a Fidesz vezette önkormányzat, ahol törvényes kötelessége volna. Holott nem kaviárt várnak el a fiatalok, hanem egészséges, tápláló ételt.

Miről is van szó? A törökbálinti Bálint Márton Általános Iskola és Középiskola diákjai és szülői közössége nehéz napokat él át.

Adott az alaphelyzet, hogy a menzán felszolgált étel ehetetlen, ezt még az igazgató is elismerte. Az önkormányzat szerződik a beszállítóval, így az iskolának szinte semmi hatásköre nincs, azon kívül, hogy a négyig tartó iskolában legalább megengedik, hogy saját szendvicsüket fogyasszák a diákok.

Múlt hétfőn húsz diák szülei megunták gyermekeik szenvedését, és egy közeli bisztróból rendeltek ebédet. A diákok ezt egy kijelölt különteremben fogyaszthatták el csupán (nyilván felmerül a kérdés, hogy vajon szükséges-e így szegregálni és megalázni őket), szerdára pedig már megtiltották nekik a külső étkeztetést.

Állítólag a fideszes polgármester, Turai István nyomására nem hagyják, hogy a gyermekek a Sodexo ehetetlen ételét fogyaszthatóbbra cseréljék. Sőt, az érintett bisztró másnap munkaügyi ellenőrzést kapott. Túl sok a véletlen, ami egybeesik.

Így felvetődik pár kérdés az önkormányzattal kapcsolatban:

  • Miért tiltják meg a diákoknak a kívülről hozott étel elfogyasztását? Miben különbözik egy bisztróból származó meleg ebéd egy szalámis szendvicstől?
  • Ahelyett, hogy intézkednének a kifogásolt minőség miatt, miért próbálják inkább eltussolni az ügyet?
  • Ki adott utasítást a munkaügyi ellenőröknek a bisztró ellenőrzésére?

A kérdések megválaszolása, egy dolgot kívánnak: felelősséget a gyermekért. Reméljük ez nem túl nagy kérés.

(Fotó: Nol.hu)

Update: Blogbejegyzésem nyomán Turai István polgármester úr e-mailben válaszokat küldött kérdéseimre. Ezeket nagyon köszönöm, és örülök, hogy jövő héten személyesen is tudunk az ügyről egyeztetni.

Miért tiltják meg a diákoknak a kívülről hozott étel elfogyasztását?

Általános tiltás nincsen, a tiszti főorvos a kívülről származó ételek éttermi elfogyasztását tiltja.

 

Miben különbözik egy bisztróból származó meleg ebéd egy szalámis szendvicstől?

Szerintem a kérdésre Ön is tudja a választ. Szívesen elmagyarázom, hogy milyen követelményeknek való megfelelést hordoz magában a legkülönfélébb helyekről beszállított ételek kezelése, hidegen tartása majd felmelegítése, kitálalása egy oktatási intézményben. Ez azonban meghaladja jelen Q&A műfaj kereteit. Várom Önt, hogy elmondhassam!

Ahelyett, hogy intézkednének a kifogásolt minőség miatt, miért próbálják inkább eltussolni az ügyet?

Inkább visszakérdezek: miből gondolja, hogy nem intézkedtem/intézkedtünk? Mit tussoltunk el?

Ki adott utasítást a munkaügyi ellenőröknek a bisztró ellenőrzésére?

Sem Önkormányzatunknak, sem a helyi jegyzőnek/polgármesternek nincs munkaügyi ellenőrzésre vonatkozó hatásköre. Hivatalomból semmiféle ilyen "akció" el nem indult.

 

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Dorosz Dávid Facebook-oldalához!

82 komment

Címkék: sajtó költségvetés szegénység Fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://doroszdavid.blog.hu/api/trackback/id/tr465796815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hipok Rita · http://tinyurl.hu/a16D/ 2014.02.04. 14:41:12

Szekeres Imre és Veres János plakátokat fogtok ragasztgatni úgy, hogy semmi esélyetek nem lesz arra, hogy az elvtársak működésmódját megváltoztassátok!
Még a szocik is megvetéssel tekintenek rátok!

Kacsura 2014.02.04. 14:45:13

@Hipok Rita: Biztos totál igazad van, de mi köze van ennek a postban leírtakhoz?

Kámasuka 2014.02.04. 14:46:17

Nem kóser a kaja, mesüge? Legyen forradalom!

Kacsura 2014.02.04. 14:47:05

Érdemes lenne más városok iskoláiban is körülnézni. Kaposváron is van egy szerencsés vállalkozó, aki évek óta elnyeri, hogy ő szállítsa az ételt az óvodákba-iskolákba. Az én gyerekem kb. 7 éve nem hajlandó a suliban ebédelni, mert pocsék a kaja.
Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ne lehetne normális minőségű-mennyiségű, és ráadásul ízletes ételt előállítani. Vajon minek kellene történni hozzá?

2014.02.04. 14:55:53

Hamar megváltozna a helyzet, ha a döntéshozók (üljenek akár a parlamentben, akár az önkormányzatoknál, akár iskolai igazgatói székben) is azt a szart kellene enniük, amiket a gyerekekre kényszerítenek.

devadel 2014.02.04. 14:58:53

igaza van a szülőnek, hogy kiborul, ha szar a kaja. tényleg szar. igaza van a másik szülőnek, ha kiborul, amikor a hajdu péter által nevelt szaros sznob gyerek le-moslékevőzi az ő gyerekét, mert neki nincs pénze a menő bisztróból ebédet hozatni.

az pedig, hogy a napközis-kaja szar, nem a véletlen műve. 390 forintból nem lehet más, csak szar. a problémának nincs rövid távú megoldása, a hosszú távú megoldás az ország gazdasági felemelkedése.

devadel 2014.02.04. 14:59:34

@Ylim: pont azért lettek döntéshozók, hogy ezt elkerüljék.

devadel 2014.02.04. 15:11:52

@Rwindx: nem csak állítólag, a polgi maga mondta, fel is hozott mellette pár egész elfogadható érvet, ez rendben van.

az más dolog, hogy a másnapi munkaügyi ellenőrzés meg a fidesz-maffia szokásos mocskos aljassága, ami pedig nincs rendben.

Kilgore Trout 2014.02.04. 15:14:33

Lányomék középiskolájában is ehetetlen a kaja 550 Ft-ért. A közeli kínaiban ennyiért fél adag (bőven elég) kaját lehetne kapni házhoz szállítással, vagy ketten összeállnak és 1100-ért 32 cm-es pizzát is kihoznának, elfelezve két gyereknek bőven elég. Lenne. Ha nem lennének igazgatói intővel fenyegetve akik kaját mernének rendelni kintről. De az óvoda óta ezzel küzdünk (mármint az ehetetlen kajával) és nem lehet mit tenni. Így meg délután 4-kor eszik először meleget, mikor hazaér. Az önkormányzat leszerződik valami céggel évekre, gondolom zsebbe megy vissza némi lé, és mozdíthatatlan minden.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 15:20:01

"Dorosz Dávid vagyok, a Párbeszéd Magyarországért parlamenti képviselője."
Ilyen párt nem is indult a választáson, de gondolom DEMOKRATIKUS ellenzéki pártnak tartjátok magatokat... :D

room_101 2014.02.04. 15:25:57

@devadel:
Ha a gazdasági felemelkedéstől lesz jobb a menzakaja, akkor még az unokáink is ezt a szart fogjál enni.

Kilgore Trout 2014.02.04. 15:30:52

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Esetleg a témához is van mondanivalód? Vagy a te gyereked szarvasgombás libamájpástétomot kap ebédre? Ez kurva jó, ha valami szar, (márpedig van elég az országban) akkor mellébeszéltek. Kurvára jellemző a maffiakormányra.

vidéki suzukis 2014.02.04. 15:33:05

Nem kötelező az iskolában enni, lehet otthon is. Én sem ettem a menzán, anno ~15 éve is gyenge volt a kaja Tbálinton (szalmonellás eperleves és tsai.) Napközben otthonról vitt szendvicsekkel húztam ki, oszt' otthon ebédeltem.

De nyilván egyből más lesz a helyzet, ha a képviselőjelölt úr bejut a kupoldába. Hát persze.

Kilgore Trout 2014.02.04. 15:36:39

@vidéki suzukis: A helyzet "rendszerfüggetlen, mint te is láthatod. A kérdés az, hogy miért nem javul ez évtizedek óta. Korrupció mindig volt. Tök mindegy, ki ül a "kupoldában".

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 15:36:56

@Kilgore Trout: Az én gyerekeim nem esznek az iskolában, mert vagy tényleg szar a kaja, vagy ha az egyik a sor elején azt mondja, hogy ez szar, akkor már a többi sem akarja megenni.
Itthon ebédelnek.
Képzeld el, hogy már tíz éve is ez volt, de emlékeim szerint az én időmben is szar volt az iskolai kaja.

Kilgore Trout 2014.02.04. 15:42:23

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Akkor a te gyerekeidnek bizonyára nem kell délután 4-ig bent lenni az iskolájukban (agyament baromság) vagy nem tart nekik minden nap fél 3-ig a tanítás, mert ha azután hazaérnek, az már nem ebéd, hanem vacsora. Az enyém 4-re ér haza, mint említettem, így akkor tud először meleg ételt enni. Ez kurvára nem jó.

Szelid sunmalac 2014.02.04. 15:47:22

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Otthon ebedelnek. Meg jo, hogy az egesz orszagban mindenkinek megvan ra a lehetosege. A menzat meg azert talaltak ki, mert jo poennek tunt.
Na persze ha neked jo, akkor mindenkinek jo.
Egyenek szintjen ekkora foku korlatoltsag meg belefer, mert a magadfajtakat is eltartja a rendszer. A gond ott van, hogy a vezereid is pont igy gondolkodnak. Nekik jo, mas se panaszkodjon!

tomwar 2014.02.04. 15:49:10

@Ylim: Es abba a szar korhazba, rendelobe jarni KOTELEZOEN, ami a korzetukhoz tartozik....stb.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 15:49:45

@Kilgore Trout: És mennyivel vagy hajlandó többet fizetni a normális kajáért?
Mert nálunk pl. a suli 1/4-e ilyen-olyan okból kifolyólag nem fizetett semmit.

tomwar 2014.02.04. 15:50:52

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Nem ebedelnek a suliban? Akkor mikor ebedelnek? 4 utan? Vagy logicsalnak!? Ejnye, kedves nertars, rossz peldaval teccik eloljarni...

ritmikus csimpifon 2014.02.04. 15:51:30

Ki a f@sz tilthatja meg, hogy külső kaját egyen a gyerekem, már elnézést? Ha ez lenne, bemennék és az igazgató fejéhez b@sznám a moslékot. Álljatok már ki magatokért, könyörgöm! Senki se kötelezhető szarevésre!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 15:54:37

@tomwar: Csak a lúzerek hiszik azt, hogy 16h -ig kell benntartani a gyereket az iskolában. Ez egy lehetőség, de nem kötelező.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 15:56:24

@Szelid sunmalac: "mert a magadfajtakat is eltartja a rendszer."
Én magamat tartom el. Neked meg ha nem tetszik a dolog, szépen kiviheted a gyerekeidet külföldre, ahonnan rendszeresen ugatsz... :)

Kilgore Trout 2014.02.04. 15:57:56

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!:"És mennyivel vagy hajlandó többet fizetni a normális kajáért?"
550-ből ki lehet hozni normális kaját. A gyerek középiskolájában ennyibe kerül a napi ebéd. Mint említettem a közeli kínaiban fél adag nem kerül ennyibe (650 a teljes menü) és egy fél (32 cm-es) pizza is kijön 550-ből.

Kilgore Trout 2014.02.04. 15:58:53

@ritmikus csimpifon: Ez a tervem. Holnap lesz szülői.

tomwar 2014.02.04. 15:59:14

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Nem: alehetoseg az, hogy elvidd...ugyanis nem azt kell kerned, hogy bentmaradhasson...ugye?

room_101 2014.02.04. 16:00:05

Ha a szülők összetartanának, pár hónapig mind megtagadhatnák a befizetést, akkor aztán lehet kétharmados törvényben rendelkezni az ebédpénz adók módjára való behajtásáról.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 16:00:18

@Kilgore Trout: Utaltam rá, hogy az 550 forintot nem egy gyerekre kell számolni.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 16:03:01

@tomwar: Ezzel most mit akartál mondani? Inkább etetsz a gyerekeddel szart, minthogy leírj két sort? :)

Kilgore Trout 2014.02.04. 16:05:24

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Hanem mennyire? Nem tudom, vagy én fogalmazok rosszul, vagy neked rosszabb az átlagnál a felfogóképességed. Akkor leírom újra: a gyerekem iskolájában ennyit kell FIZETNI a napi ebédért. Ebből ki kellene jönnie egy adag (normális) kajának.

Szelid sunmalac 2014.02.04. 16:06:35

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Emiatt egy percig se aggodj! Remelem par evtized mulva, amikor nyugdijas leszel, ugyanilyen lelkesen propagalod majd azt is, hogy most elment fiatalok es gyerekeiek mindenkepp maradjanak is kulfoldon.

qwertzu 2014.02.04. 16:07:32

@poszt: Nekem is szar volt a kaja, nehogy már a következő generáció ne szívjon.

A rosz kajának szerintem kimondottan jellemformáló hatása van: Az ember megtanulja értékelni a jót, és később már nem lesz finnyás.
:)

@vidéki suzukis: Azóta elkezdték preferálni az egész napos, négyig tartó iskolát.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 16:09:25

@Kilgore Trout: Azért kell ennyit fizetni, mert sokaknak nem kell fizetni. Szóval, a gyereked nem 550 forintos kaját kap, hanem amit ki tudnak gazdálkodni az összes befolyt összegből+támogatásból.

tomwar 2014.02.04. 16:11:22

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Azt, hogy pont forditva igaz, ahogy leirtad.
Es ha fizetek valamiert, elvarom, hogy minosege legyen, es a reklamaciot ne soporjek le....

devadel 2014.02.04. 16:11:33

@Kilgore Trout: nem jön ki. ne egy szelet pizzában gondolkodj, hanem változatos tápláló étrendben, az összes adó és köjál szabályok betartásában, az iskolai kiszállításban, és a vállalkozás minimálisan elfogadható profitjában.

Kilgore Trout 2014.02.04. 16:15:47

@devadel: Érdekes, a kínai kajáldában kijön...Biztosan őket is b@sztatja a köjál meg az apeh is, meg még profitjuk is van rajta, különben nem csinálnák. És megkérdezném, amit most kapnak 550-ért az változatos és tápláló? Mert szarnak szar, az biztos.

Szelid sunmalac 2014.02.04. 16:18:21

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Es mit gondolsz, a tamogatast az oxigenbol vonjak ki? Azt az adofizetok fizetik meg, de a szolgaltatonak azt a penzt is kifizetik. Ettol inkabb csak meg tobb alapja van a minosegi elvarasoknak.

tomwar 2014.02.04. 16:18:55

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Akkor mennyivel kulonbek!!??
Mert a csapbol is az folyik...meg a jobban teljesit....

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 16:24:30

Akinek nem tetszik az álljon ki az érdekei mellett. Nem itt a blogokon kell siránkozni!
Gyáva népnek nincs hazája! :)

christophe 2014.02.04. 16:24:51

Mondjuk azt èn se èrtem mièrt nem fognak ossze a szulok,senki nem fizeti be a gyereket ebèdre(visz otthonrol,szendvicset,a salàtàt)lehet egy ido utàn,jonne egy uj cèg vagy a jelenlegi èrtenè meg,hogy moslèkkal nem lehet gyerekeket etetni,foleg nem ennyièrt 390 ill.550ft....

csincsilla72 2014.02.04. 16:26:50

Sok iskolában elfogadják, ha a gyerek beviszi az otthon készült ebédet egy ételhordóban. Aki vallás vagy egészségi okokból kifolyólag nem eheti a menzakosztot, annak is meg kell oldani az ebédeltetését.
Nagyon gáz ez a rendszer, de nem szabad hagyni, hogy a gyerek szart egyen. Nincs iskolás gyerekem, de ha lenne, tuti, hogy vinném neki minden nap. Vagy a szendvicset, vagy a meleg kosztot. Magunknak is főzünk, pont a gyerekért ne tenné meg az ember?

InversioN 2014.02.04. 16:29:14

@devadel: Már elnézést, ha van pénzem arra, hogy normális étkezést finanszírozzak a gyerekemnek, akkor nem fogok szolidaritásból szart lenyomni a torkán. Amelyik szülő meg mégis megteszi, az egy Barom. Igen, nagybetűvel.

És ha erre a legegyszerűbb megoldás a "menő" bisztró, akkor nem érdekel, hogy mások mit gondolnak. Az árakról pedig annyit: a gagyi pizza meg a kínai kijön 500-ból, de tényleg rendes étkezés minőségi alapanyagokból kb. 1000 ft. Nem várható el, hogy ez mindenkinek elérhető legyen, de messze nem egy elrugaszkodott luxusnak tartom és disznóság attól megtagadni aki megteheti, mivel esetleg megdolgozott érte.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 16:29:42

@christophe: vannak olyan iskolák (még a fővárosban is), ahol a gyerekek jó része semmilyen kaját nem tudna otthonról vinni. Azok éhezzenek? Nincs bennetek semmilyen szociális érzékenység? (Mert bennem pl. nincs, de, hogy másban se legyen???) ;)

devadel 2014.02.04. 16:50:33

@InversioN: ha van pénzed, oldd meg a gyereked normális étkezését. ez a te dolgod. senki nem is fog beleszólni. ha viszont egy közösségbe bemész sznoboskodni, az már nem csak a te dolgod.
megoldási lehetőségek:
a) elviszed a gyerekedet ebédidőben legalja hajdúpéter bisztrójába.
b) elviszed a gyerekedet menő magániskolába, kifizeted a havi 70 ezret, lesz rendes kaja

nem megoldási lehetőségek:
a) elvárod, hogy 500 forintért rendes kaja legyen
b) elvárod, hogy az iskola külön sznob-étkezdét tartson fenn a gyerekednek
c) arra tanítod a gyerekedet, hogy moslékevőzze le a szegényebb padtársait.

devadel 2014.02.04. 16:53:11

@Kilgore Trout: nézz utána egyszer, hogy a kínai milyen forrásokból szerzi be az alapanyagokat, és mennyi adót fizet a bevétele után. elgondolkodtató dolgokat fogsz tapasztalni.

persze tudom én hogy te is tudod, csak képmutató vagy. az pedig nem szép dolog.

ja, és kétfogásos ebédet még a kínainál sem kapsz ötszázért.

Lovag Mihály 2014.02.04. 16:53:56

divat szidni a menzát. mindig is az volt.

Lovag Mihály 2014.02.04. 16:55:55

@devadel: az nem ötszáz hanem öccáz

- Mondja, az milyen hús?
- Cirke
- Aha, csirke, és az?
- Maha
- Aha, marhahús, és az a másik ott?
- Kaca.
- Aha az kacsahús,és az?
- Kuta
- Kutya?? Hát az az nem lehet, azt azt itt tilos!!
- ... akko cirke

zassz 2014.02.04. 16:57:58

@vidéki suzukis: Az iskolai menza Debrecenben is ehetetlen (sodexho, ellenben 2 gyerekre havi 22 ezer. Mivel dolgozunk, s sokszor napközben nem is vagyunk a városban, hanem akár 300 km-re is onnan, hát nehéz lenne egy elsőssel és egy negyedikessel megoldani azt, hogy kimehessenek a Hoffmann kaszárnyából a közeli étterembe.
Havi 22 ezerért azt kapják, hogy délután az első dolguk, hogy iskola után egyenek. Nem válogatós kölykökről beszélek.

És amíg 550 Ft.-ból kapható normális (gyerekméretű kaja bármelyik plázában, de menüt adó étteremben is (szigorúan piacorientáltan és haszonra törekedve) addig ugyanennyi pénzből a kölkeim és társaik eszik a szart.

i23kovacs 2014.02.04. 17:05:10

Azt nem írták, hogy mennyi a menza ára. Alsó tagozaton kb 400 Ft lehet naponta. Ezért kell szállítani tízórait, két-három fogásos ebédet és uzsonnát is.

Rajta Orosz Gábor, lehet ennyi pénzből bőségeset és jobbat főzni.

Nem kötelező a menzakosztot enni.

Hozott kaját pedig nem azért nem lehet bevinni mert a polgármester pikkel Hajdú Péterre, hanem mert vannak közegészségügyi előírások, amelyeket be kell tartani. Ha valamelyik alternatív ebédelős gyerek szalmonellás lesz, hogyan vállalja az iskola érte a felelősséget?

Tegyük hozzá a 444.hu-n megírtakat: a felvágós, sznob kölykök le "moslékzabálózták" a többieket. Bravó.

Újgazdag sznobok keverik a vihart a biliben.

Napi 800-ért biztosan lehetne jobb kaját adni, napi 1000-ért meg még jobbat - egy pizza árából meg kijönne egy pizza is ;-), csak akkor a nagy többség panaszkodhatna, hogy miért olyan drága kaja.

i23kovacs 2014.02.04. 17:08:52

Ah, Orosz Dávid, nem Orosz Gábor.
De mindegy is ... A demagógia egyforma mindenütt.

InversioN 2014.02.04. 17:24:41

@devadel: A nem-megoldás részekben leírtakkal egyet tudok érteni.
De: munkaidőben nem feltétlenül tudok a gyereknek kaját venni. Továbbá ő sem tud kimenni kajálni. Sőt, esetleg olyan helyen élek, ahol nincs rendes magániskola, esetleg a havi 20 000 kaja helyett 70 000-res suli már sok is lenne. Tehát: mi a búbánatnak van értelme TILTANI, hogy például rendeljen magának valami rendeset, amit szünetben átvesz?

devadel 2014.02.04. 17:31:40

@InversioN: az iskolai meleg étkezésnek - nem véletlenül - vannak közegészségügyi szabályai. a meleg étel ugyanis könnyen romlik.
azzal kezdted, hogy ha van rá pénzed, miért ne. én csak annyit mondok, hogy ha VALÓBAN van rá pénzed, hogy TELJESEN megold a gyerek kajáját, akkor tedd, de azt nem várhatod el, hogy a nagyobb részét (menő kaja külön odahordása, külön sznob étkezde, gyerek elkísérése mocsokhajdupéterhez, stb.) a suli oldja meg.

InversioN 2014.02.04. 17:34:08

@devadel: Az én megoldásom: ételfutár szünetben várja a gyereket a portánál. Sulinak semmi dolga. Ha ezt tiltja a suli, az baromság.

i23kovacs 2014.02.04. 17:43:16

@InversioN: Nem hinném hogy a suli tiltja, inkább az ANTSZ. A közétkeztetésnek is vannak szabályai. melegítőkonyha kijelölése, fertőtlenítése, stb. ételminták tárolása, edények mosogatása, ételmaradék tárolása és megsemmísítése (veszélyes hulladéknak számít). Távolról sem olyan egyszerű hogy csak kiküldeted a gyereknek a kaját, az pedig használja az infrastruktúrát.

Szerintem ez érthető.

Oviban például szülinapos gyereknek házi sütésű tortát nem lehet vinni, csak cukrászatit, igazolással hogy az mikor, hol készült és meddig fogyasztható.

devadel 2014.02.04. 17:45:44

@InversioN: és hol eszi meg az ételt a gyerek? suli előtt a kövön ülve? és miből fogja megenni, papírzacskóból? és ha tányérból, ki fogja azt elmosni? és mi lesz a maradékkal? és ki fog vigyázni, hogy ne rakja be a bablevest a padba, majd félig romlottan ne egye meg mégis este?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 17:47:47

@InversioN: Az ételfutár majd pont délben megy oda meleg kajákkal... LOL!

Nanemaaaar 2014.02.04. 17:55:18

Na persze. Legközelebb hozunk tanárt is másikat mert az sem tetszik. Külön bordásfalat is bérelünk a gyereknek, meg másik kosárlabdát. Persze a saját bútorát is vigye be az iskolába mert nehogy már abba a vacakba üljön... HALLÓ Ébredjünk már fel végre! Tényleg azt hiszitek ez elfogadható?

látjátok feleim szümtükkel 2014.02.04. 17:59:08

@Kilgore Trout:

Tisztelt Szülő!

Én nem vagyok a témában érintett ( sajnos már nagykorú a gyermekem ), de ajánlom a figyelmedbe, meg az összes érintett szülő figyelmében a következő jogszabályt:

Magyarország Alaptörvénye

I. cikk

(1) AZ EMBER sérthetetlen és elidegeníthetetlen alapvető jogait tiszteletben kell tartani. Védelmük az állam elsőrendű kötelezettsége. // A gyereknek alapvető joga a rendszeres étkezés, olyan étel formájábam, ami neki megfelel, és ez nem a polgármesternek, meg az igazgatónak, meg nem is az államnak kell, hogy megfeleljen. //

(2) Magyarország elismeri az ember alapvető egyéni és közösségi jogait. // Nosza szülői munkaközösség már ha van még ilyen, de ha nincs, akkor is, össze lehet fogni. //

(3) Az alapvető jogokra és kötelezettségekre vonatkozó szabályokat törvény állapítja meg. Alapvető jog más alapvető jog érvényesülése vagy valamely alkotmányos érték védelme érdekében, a feltétlenül szükséges mértékben, az elérni kívánt céllal arányosan, az alapvető jog lényeges tartalmának tiszteletben tartásával korlátozható. // Magyarul a gyermekek nem kötelezhetők arra, hogy egyenkaját egyenek, mert a saját ízlésük korlátozására semilyen más alapjog védelme nem merülhet fel, mivel a gyerek a legnagyobb védendő érték, és érdek. //

XVI. cikk

(1) Minden gyermeknek joga van a megfelelő testi, szellemi és erkölcsi fejlődéséhez szükséges védelemhez és gondoskodáshoz. // Nosza gyermekvédelmi csoportosulások, itt a hivatkozási alap a centralizált menza ellen!//

(2) A szülőknek joguk van megválasztani a gyermeküknek adandó nevelést. // Azt is, hogy a gyermek ízlése miként fejlődjön, magyarul milyen étkezésben részesüljön, lásd előző ponthoz írt ajánlást.//

(3) A szülők kötelesek kiskorú gyermekükről gondoskodni.// Ebbe belefoglaltatik az étkezés biztosításának a kötelezettsége is. Ezt sem az iskola, sem az állam nem veheti át.//

Én csak azt nem értem, hogy a szülők akkor, amikor ezt az okos rendelkezést tervezték, és szavazták, miért nem álltak ki a fentiekben rögzített jogaikért. Mondjuk felkérve egyes békemenetelőket, hogy ők is segítsenek. Én biztos elmennék egy ilyen demonstrációra, mert a más gyereke az én jövőm záloga is.

(

látjátok feleim szümtükkel 2014.02.04. 18:06:18

@i23kovacs:
"Hozott kaját pedig nem azért nem lehet bevinni mert a polgármester pikkel Hajdú Péterre, hanem mert vannak közegészségügyi előírások, amelyeket be kell tartani. Ha valamelyik alternatív ebédelős gyerek szalmonellás lesz, hogyan vállalja az iskola érte a felelősséget?"

Ez demagóg duma. Te sem azt eszed a munkahelyeden amit előírnak, hanem magad választod ki az ételt. Be is viszed vagy viheted, és mégsem lesz mindenki szalmonellás tőle. Ennek a rendeletnek a bevezetésig sem voltak az iskolai menzák tele szalmonellás gyerekekkel. Gondolkodj egy kicsit!
Arról nem is beszélve, hogy a gyerekeknek kell főzni, és olyat, ami nekik ízlik. A felnőttek sem esznek meg mindent, a gyereknek miért kötelező?

Pipas 2014.02.04. 18:08:23

Hát ezért nem adnék gyest, gyedet, meg adókedvezményt, meg mindenféle ingyenes oktatást meg ingyenes étkeztetést.

Mert mindig csak többet és többet követelnek, fanyalognak, jó, hogy adnak kaját, de NEM ÍZLIK.

Az emberi faj évezredeken keresztül nem pusztult ki, pedig senkinek sem fizettek azért, hogy gyereket szüljön. Az én pénzemből nevelitek a ti gyerekeiteket és még fanyalogtok?

Ne edd meg, ha nem ízlik!

Pipas 2014.02.04. 18:11:36

@látjátok feleim szümtükkel: "sem esznek meg mindent, a gyereknek miért kötelező?"

Nem kötelező. Mindenki oda megy enni, ahová akar, olyan közlekedési eszközzel, amilyennel akar, ott azt eszik, amit akar. Nem ízlik, legközelebb máshová megy.

látjátok feleim szümtükkel 2014.02.04. 18:12:41

@Pipas:
Igazad lenne, de meg lehet azt ízesre is főzni, csak akarás kérdése.

Néha meg kell tekinteni az érem másik oldalát is!
Ha már a te pénzedből nevelik azt a gyereket, akkor neveljék-etessék rendesen. Nem?

látjátok feleim szümtükkel 2014.02.04. 18:13:59

@Pipas:

Csak közben meg olyanokat hallani, hogy reggeltől estig kötelező a gyereknek az iskolába lenni. No akkor ki, mikor és hová is mehet?

i23kovacs 2014.02.04. 18:16:10

@látjátok feleim szümtükkel: közétkeztetés - elég ennyi, vagy magyarázni kell?
Hogy én vagy te mit eszel a munkahelyeden, magánügy, nem közétkeztetés.

Egyébként pedig próbálj meg legközelebb bemenni egy étterembe, és ott elfogyasztani a magad által hozott kaját. Ne felejts el evőeszközt sem kérni, meg egy mikrót, hogy megmelegítsék a kajádat, mert az alapjogod hogy meleg kaját egyél.

Főzzél 600 menzásnak olyan kaját, amelyik mindegyiknek ízlik :-)

Ja, és 400 Ft-ból, napi 3-szori étkezést ...

_most_ 2014.02.04. 18:18:24

gondolom a mutyi miatt már nem maradt pénz ehető kajára, hihetetlen, hogy a fideszesek a gyerekeben is csak a mutyilehetőséget látják.

Pipas 2014.02.04. 18:21:20

@látjátok feleim szümtükkel: "Ha már a te pénzedből nevelik azt a gyereket, akkor neveljék-etessék rendesen. Nem?"

Nem erről van szó. Be kell menni, megnézni a kaját, beszélni a iskola meg a konyha embereivel meg a gyerekekkel és nyilván valami javulást lehet elérni. Kit érdekel?

A helyzet az, hogy a fél ország nyavajogni, méltatlankodni, picsogni akar, politizálni, meg kifejezni az érzéseit.

Négy éve ez van, ha valaki valahol eltüsszenti magát, akkor a helyzet egyből "súlyosan aggályos" meg "rettegés van", meg veszélyben a demokrácia meg sorolhatnám napestig.

Vannak olyan gyerekek, akik szerint sz@r a kaja a menzán. Normális?! Menzakaja, ezt jelenti, mindig is ezt jelentette, húsz éve is, harminc éve is, negyven éve is.

Otthon nem eszi meg a zabát a gyerek mit mondanak neki? Gondolom otthon nincs ekkora felhajtás belőle, megeszi, nem eszi, nem kap mást...

úgyiselfelejtem 2014.02.04. 18:22:57

@látjátok feleim szümtükkel: az milyen durva lenne, hogy saját kajával beülnél egy menüket forgalmazó helyre, aztán nekiállnál enni. xD

Egyébként 25 éve is szar volt a menza kaja, de ahogy idősebb lettem, a "Menü"-k sem lettek jobbak. Marhára utáltam, ha nagy ritkán rábeszéltek a munkatársak, akkor felét sem bírtam megenni. Mert szar volt. Számomra. Az én ízlésemnek megfelelő ételeket kb. havonta 1-szer csinálnak.
De sokszor anyám se eszi meg azokat a kajákat(felnőtteknek készült, 800Ft), pedig elég edzett ilyen téren :)

Pipas 2014.02.04. 18:26:08

@látjátok feleim szümtükkel: "No akkor ki, mikor és hová is mehet?"

Ebédelni kimehet.

@_most_: "hihetetlen, hogy a fideszesek a gyerekeben is csak a mutyilehetőséget látják. "

Mert itt évtizedeken keresztül a konyhaművészet csúcsát jelentette a menzakaja, kizárólag olimpiai érmes szakácsok és a legnagyobb séfek főzhettek a menzákon.

Nyilván ez is gyökeresen megváltozott az elmúlt négy évben, kizárólag politikai okokból, merthogy olyan észveszejtő baromi nagy különbség van a fidesz meg az mszp között, mi?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.04. 18:28:54

@Pipas: Nyilván a Párbeszéd Magyarországért pártra kell szavazni és akkor qrva jó kaja lesz minden suliban, 500 forintért vagy inkább kevesebbért.

Pipas 2014.02.04. 18:32:47

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Egyébként ez nem lehetetlen... lehet, hogy négy év alatt elérnék, hogy a szelet száraz kenyér 500 forint legyen és öljék érte egymást a gyerekek. :D

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2014.02.04. 18:40:58

Még szerencse,hogy itt van dávidka,az 1%-os pártocskából lol
whatm8.com/gif/Meanwhile-in-Russia

gnme 2014.02.04. 18:44:01

délben 80 gramm CH-t eszem (jelenleg)

a menza buta ehhez

ezért hazajárok enni és kimérlegelem magamnak a kaját, majd excel táblába beírom mit ettem, mindent grammra pontosan

tanárúr pedig leellenőrzi, és nézi milyenek az evés előtti s utáni értékek

és ezt semelyik cukorbeteg gyerekért nem csinálja meg a menza

ócska ország ez, ganédomb.

_most_ 2014.02.04. 19:26:29

@Pipas: eddig se volt túl jó a menza kaja, de legalább ehető volt, fideszt meg ez bevallottan nem érdekli, csak az a lényeg, hogy Orbán kertjében legyen stadion.

látjátok feleim szümtükkel 2014.02.04. 19:47:08

@úgyiselfelejtem:

na akkor most mi is a jó? Az, ha a gyerek most kénytelen megenni amit a menza ad, vagy az, hogy te sem etted meg ami nem ízlett?

Gazsi bácsi lótetű 2014.02.04. 21:33:41

Na kérem, a megoldás roppan egyszerű. Igazgató úr/hölgy, és az önkormányzat összes döntéshozója kötelezően minden hónapban egy hétig a menzakaját eszik. Nosza bele a gránitszilárdságú (értsd: hetente módosított) alaptörvénybe.

Stringer 2014.02.04. 22:52:26

Bocs. 2,7 millió szavazó erre szavazott. Pontosan erre. Is.
Kérdés? Van? Nincs.
Felállni és tenni valamit? Nem? Azt sem? Oké, akkor minden rendben van.
Félelem, hogy majd a pártállam kicsinyes bosszút áll:
- a szülőn
- a gyereken
- az iskolán
...
Aha. 2,7 millió ember nem tévedhetett, igazuk volt, igazuk van, igazuk lesz. Mindez így jó, ahogy van.

Nem nagyon látom, hogy néhányszáz zsonglőrön és fotelből megmondóember lázongásán kívül bármi is történne. Fül és farok behúzva, aki nincs velünk, az ellenünk van... kis idő múlva pedig nincs is egyáltalán.

Szóval, lehet tovább sétálni, nincs itt semmi látnivaló. Semmi, ami bármilyen tekintetben is újdonságnak számítana.

látjátok feleim szümtükkel 2014.02.06. 17:06:13

Azt gondolom, ez a komment sor megmutatta, mit is gondolnak az emberek Magyarország Alaptörvényéről ( ami egyébként nem is annyira rossz, mint ahogy általában gondolják ). Meg azt is, mit gondolnak róla az állam szervezetei, alkalmazottai.

látjátok feleim szümtükkel 2014.02.07. 16:27:31

Fennforgás van! Állítólag vizsgálják a menzai kaja minőségét. Csak jó az, ha a szülők megmozdulnak a gyermekeikért. :)