Levél Orbán Viktornak

Dorosz Dávid

2014
02/06

Hétfőn Orbán Viktor az találta mondani, hogy a hazánkat elhagyó fiatalok, valójában csak "jókedvű kalandozásra" mennek el. Úgy látszik a miniszterelnök ennyit ért a mai fiatalokból.

Tisztelt Orbán Viktor!

Vasárnap, ha jól fülelt, akkor a paksi bővítési elleni többezres tiltakozás alkalmával számos szónok emlékeztethette az 1989. június 16-án a Hősök terén elmondott beszédére. Ön akkor 26 éves volt. Ereje teljében, vágyakkal és reményekkel telve állt akkor ott. Itthon akart élni, Magyarországon akart maradni, nem akarta erősíteni azok táborát, akik elhagyták – már ha elhagyhatták hazánkat – az egypárti, kinek kemény, kinek puha diktatúra miatt. Nem akart sem Ön, sem azok a fiatalok, akikre akkor beszédében utalást tett, elnyomásban felnőni. Nem akarta, hogy jövőjüket és reményeiket temesse el a politika.

20121019-fidesz-archiv-orban-viktor-es3.jpg

Ma fiatalok százezrei éreznek úgy, ahogyan Ön akkor. Csak ők most el is hagyják családjukat, barátaikat és hazájukat, mert nem látják biztosítva jövőjüket, nem látnak maguk előtt tanulási és elhelyezkedési lehetőségeket. Olvassák a híreket, nem értik, miért kellett ezt tenni velük, miért kell őket megalázni. Vajon az 1989-es Orbán Viktor megértené a mait? Nem hiszem. Hova lett az a fiatalok érzéseit képviselő tehetséges politikus, miniszterelnök úr?

A fiatalok nem kalandvágyból mennek el. Tudta Ön, hogy 2010 óta másfélszeresére nőtt a külföldi munkavállalást vagy kivándorlást tervezők aránya? Ön azt mondta az Országgyűlésben hétfőn, hogy a kivándorló magyar fiatalokat nem gazdasági menekülteknek kell tekinteni, hanem kalandot fölvállalóknak. Ön elképzelhetőnek tartja, hogy 2010 óta másfélszer kalandvágyóbbak lettek a magyarok? Nem lehet ott kalandról beszélni, ahol a munkahelyek száma – a közmunkahelyek és a külföldön állást vállalók(!) adatai nélkül – csökken. Nem lehet ott kalandról beszélni, ahol az ifjúsági munkanélküliség – a legfrissebb adat szerint – 27,4 százalékos.  Csaknem minden harmadik fiatal hiába keres munkát!

 Azt gondolja, hogy a fiatalok jókedvükből akarnak kivándorolni? Persze, hogy nem. Ön is tudja, hogy katasztrófakormányzása miatt indulnak útnak. A fiatalok nem fél vagy egy évre akarnak elmenni tapasztalatokat szerezni, hanem ki akarnak vándorolni! Itt kell hagyniuk családjukat, barátaikat, hazájukat. Ma már lassan minden magyar családban van egy olyan közeli vagy távoli rokon, aki elhagyta az országot, akiknek szülei vagy nagyszülei csak a világhálón nézhetik, ahogyan gyermekeik, unokáik felnőnek. Ma sok családban már nem a vasárnapi ebédlő asztalnál gyűlnek össze beszélgetni, hanem a monitorok előtt skype-hívás közben. Miféle nemzeti kormány az, amelynek kormányzása idején egyre több magyar el akarja hagyni az országot?

Ön szerint semmi  gond azzal, hogy tömegesen mennek külföldre dolgozni a magyar fiatalok, hiszen például sok spanyol fiatal is dolgozik külföldön. Éppen a spanyolokat hozta föl az egyik példának, holott a világsajtót nemrégiben járta be egy spanyol fiatal Facebook-bejegyzése, aki három diplomával mosdót takarít Londonban.  A spanyol ifjúsági munkanélküliségi ráta 57 százalék körüli. Ej, milyen kalandvágyók lehetnek, igaz?

Az még elnézhető lenne Önnek, hogy nem ismeri a spanyol helyzetet. De Ön a hétfői felszólalásával bebizonyította, hogy semmit sem tud a magyar fiatalokról sem. Legalábbis azokról, akik átlagos körülmények között élnek. Ön szerint annak kellene örülnünk, hogy a külföldön dolgozók pénzt utalnak haza. Én viszont annak tudnék csak szívből örülni, ha itthon, Magyarországon is meg lehetne tisztességgel élni. 

Ehhez gyökeresen más, biztonságot adó gazdaság- és társadalompolitikára lenne szükség. Ennek első lépése az, hogy őszintén szembenézünk azzal, miért is mennek el Magyarországról a fiatalok annyira nagy számban, és egyre többen. De kezdheti azzal is, hogy elnézést kér a megsértett és megalázott magyar fiataloktól. Előre is köszönöm.

Tisztelettel:

Dorosz Dávid, akinek egyik legjobb barátja már Londonban dolgozik

(Fotó: Origo)

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Dorosz Dávid Facebook-oldalához!

152 komment · 2 trackback

Címkék: demokrácia költségvetés szegénység Fidesz Orbán EU

A bejegyzés trackback címe:

https://doroszdavid.blog.hu/api/trackback/id/tr415800737

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A nemzeti szégyen fala 2014.02.06. 22:13:02

Összenőtt, ami összetartozik: a Fidesz, a KDNP, a Jobbik képviselői és a vakkomondoros Balog együtt szavazták meg Magyarország energetikai gyarmatosítását és 46 évre történő eladósítását. Földesi Gyula és Dr. Vas Imre kerületi országgyűlési képviselők...

Trackback: Hunhon nyugdíjba vonul 2014.02.06. 10:35:05

Ha nem tetszik a rendszer, az ember szavazhat a hangjával vagy a lábával. Azaz vagy elmegy (exit), vagy megpróbál  változtatni a helyzeten (voice).  A gazdaságtanban az első számú opció (exit) a default setting. Feltételezzük, hogy ha valami...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kámasuka 2014.02.06. 12:02:53

@ticsör: Nem onnan vándorolnak be hozzánk, te nagyonhülye. A HTMek vándorolnak ide, meg a magyarok vissza NYEUból. Ez a bevándorlásunk 90%-a.

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:03:53

@Szúnyog: Etetlek. Az enyem azert fog kulfoldon suliba jarni, mert jobb a rendszer es a tanitas. A kesobbi lehetosegekrol meg nem is beszelek.
Eheted.

Kámasuka 2014.02.06. 12:04:01

@Gérard Duchemin: Nagyszerü az előbb arról hazudoztál hogy a fidesz alatt erősödött a széljobb és az is milyen veszélyes...:)

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2014.02.06. 12:04:28

Segítünk a sikeres otthoni újrakezdésben: www.gyerehaza.org

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:05:02

@Kámasuka: Vissza. Nyugat-Europabol. Ertem.

Zedder 2014.02.06. 12:08:22

@Azbej Tristan: Ugye milyen jó a hazatérésről kommentelni Tel Avivból?

liebend 2014.02.06. 12:08:52

Vajon miért van az, hogy ma már külön műfaj és iskola lett a miniszterelnöknek címzett nyílt levél. Úgy látszik elégtelennek érzi boldog-boldogtalan a kritikai megnyilatkozások hagyományos formáit. Én ebben azonban nem a kritikai reflexiót tápláló közéleti alapanyagok bőségessé válását látom, - mert ok persze van a kritikára, sokszor joggal - hanem a komplexusokból fakadó magamutogatást, mintha az ilyen levélíróknak állna a dákó, hogy ők akkor most, majd jól, meg "személyesen". Hát további jó onanizálást, kva bátrak vagytok, de szerintem Viktor köszöni és jól megvan. De hogy a tartalmi része elől se térjek ki: én nagyon örültem, hogy a miniszterelnök erről beszélt. Nekem speciel elegem van abból, hogy aggódik miattam a baloldal, meg menekült vagyok, meg "lábbal szavaztam", stb. Én szívesen lennék otthon és nem itt Svájcban, valóban vannak kényszerek a dologban, de erről - a miniszterelnököket érintő mindenkori felelősségen túl - nem Orbán Viktor tehet. 1. Már korábban megindult a külföldre vándorlás 2. A térségben hasonló, vagy nagyobb mértékű a kivándorlás 3.Ennek gazdasági oldala az elmúlt 25 év töketlenségén túl, a kelet európai államok gazdasági felzárkóztatásának elmaradása, ami sajnos Eu-s érdek 4. A Kádár-korszakban - annak sok vívmánya és balfogása ellenére és mellett - ekkor szakadtunk le végletesen a nyugattól gazdaságilag 5. Ezen túl több évszázados probléma és tény a centrum - (fél)periféria gazdasági különbözősége és kapcsolata

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:09:51

@Azbej Tristan: Es mennyi turorudit adsz, hogy haza menjek, es en legyek a 201-dik, akinek sikerult a netrol osszegyujtheto informaciot adnod negy ev alatt?

vurt 2014.02.06. 12:10:14

A családunkban a 4 gyerekből 3 külföldön él, dolgozik, és tanul. Mindenki hazajönne, de nincs miért, esélyük nincs itthon megélni , és abban a szakmában dolgozni,amit szeretnének. A negyedik azaz én még itthon, jó beosztásban,itteni körülményekhez képest "hóvégéig kitartó, de, azért ne élj nagy lábon fizetésért", de ez már nem tart sokáig ("büntetett szektorban" hátszél nélkül)így lassan csomagolok. A szülők kényszervállalkozóként szintén...
A szomorú az, hogy mi választottuk és viseljük el továbbra is szó nélkül azokat az embereket (értve ez alatt mindenkit, párttól függetlenül) akik a saját önös érdekeik mentén vették el teljes generációk lehetőségeit, jövőképét.

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:12:49

@liebend: Orbant azert valasztottak meg, mert o volt az utolso remeny. Aztan kiderult, hogy nemhogy nem remeny, de sokkal szarabb, mint az eddigiek, pedig azok se voltak kutyak. Azert most indult meg ennyi ember, mert feladtak a remenykedest. Nincs tovabb mire varni. Ilyen egyszeru a tortenet.

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:13:46

@Azbej Tristan: Kezdem azt hinni, hogy te szandekosan szopni jarsz a netre. Te kis komisz! ;)

room_101 2014.02.06. 12:23:24

Nem akarom (és nem is szorul rá) védeni Viktorunkat, de kár rajta számonkérni az 1989-es önmagát. Őt ugyanis a körülmények tették olyanná, amilyen. Ha olyan maradt volna, mint 1989-ben, már rég nem lenne semmilyen jelentős pozícióban. Szomorú, de ebben az országban így lehet nyerni. Bármilyen jövőbe mutató átalakítás ugyanis annyi érdeket sértene, hogy lehetetlen megvalósítani bukás nélkül. Magyarország bezárta magát önmagába. Ebből pedig az egyetlen értelmes kiút (a ritka egyéni kivételektől eltekintve) a tömegek számára csak a kivándorlás maradt.

Netuddki. 2014.02.06. 12:26:51

@vurt: A szomorú az, hogy nem fognak össze a zemberek és nem zavarják el ezeket a megélhetési "politikusokat"...

Gérard Duchemin 2014.02.06. 12:33:04

@Szelid sunmalac:

"Orbant azert valasztottak meg, mert o volt az utolso remeny."

Kinek? Nekem nem volt soha semmilyen remény. A hülyéknek lehetett ő bármiféle remény. Pláne utolsó. Ugyanmár! Egy minihitler, mint remény?

high up! 2014.02.06. 12:38:07

@Azbej Tristan:

Barátom, ebben az országban sok ember választhatta volna a te életpályádat, hogy a biztos párt és állami karriért cserébe eldobja magától az önálló gondolkodást, a kritikai gondolkodást és csak a vezér segge adja meg neki a cselekvéseinek az irányát.

Csak teccik tudni, sokak ehelyett inkább azt választották, hogy önállóan gondolkodnak, és önbecsüléssel élnek, mindennek az összes hátrányával.

Ezekkel ti soha nem tudtok majd zöldágra vergödni.

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:38:41

@Gérard Duchemin: Nem nekem kell magyarazni. Az emberek tobbsegenek. Nem veletlen szavazott ra az emberek fele. Ennek a tobbseget az elozo kormanyokbol kiabrandult emberek adtak.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2014.02.06. 12:39:37

@Szelid sunmalac: Az az igazság, hogy még az ilyen éjsötét kommentek is generálják a hírverést. A trollkodásaitokkal arányosan szokott növekedni a ügyfélszámunk. (Legutóbb akkor jöttek nagyon sokan, amikor azon erõlködtetek, hogy a magyar diplomáciai szolgálatom miatt nem segíthet az alapítványom a gazdasági emmigránsok hazatérésében). Úgyhogy ez itt a reklám helye. Adnál még egy esélyt a magyarországi karriernek? dolgozzitthon(kukac)gyerehaza(pont)org

high up! 2014.02.06. 12:40:20

@Gérard Duchemin:

Ezen nincs mit vitatkozni. Orbán 2010-ben tényleg az utolsó remény volt.

Legkésőbb 2011 óta tudjuk, hogy a remény helyett a Suttyóságot valósította meg.

kézműves étcsokimikulás 2014.02.06. 12:40:43

erdekes...

amikor mad209gyesi elvtars kozolte,hogy a "fiatalokat nem erdekli semmi,csak a fincsi koktelok"akkor milyen naaagy kuss volt a demokrata/ballibbant oldalon...
amikor gyurcsanyi elvtars kozolte,hogy "el lehet menni" akkor sem volt egy arva nyikk sem...

akkor most miert is a hiszti elvtarsak???
:))))
aki wct pucolni megy ki az itthon sem jo semmire...
aki pedig itthon is er valamit az boldogul,nem a neten nyavog egesz nap...
ennyi...

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2014.02.06. 12:41:20

@high up!: Úgy látom sokan választották a tartalmatlan személyeskedést is.

zaphodbeeb 2014.02.06. 12:41:23

@Szúnyog: Ostoba sztereotípiákat nyomsz mert buta vagy. Egyes ülj le!
A gyerekek itthon még nem is jártak iskolába.
Csak, hogy tudd:
Abban az évben amikor sógor kinnt volt, az országból összesn 6-an voltak még különféle USA iskolákban valamint 4 amerikai tanár volt Mo-on. Egymástól függetlnül a 4 amerikai tanárnak az volt a véleménye, hogy sajnlják a magyar diákokat és a tanárokat is az iskolarendszer miatt. A diákok sokkal többre lennének hivatottak mint amit a rendszer nyújt nekik, a tanárokat pedig sajnálják a stressz(!), a besavanyodás és a kilátástalanság miatt. Anyagiak nem jöttek szóba, ők erről amúgy sem beszélnek szinte soha.
Az év végén a 6 magyar és a 4 amerikai készített egy-egy tanulmányt (ez kötelező az ösztöndíj miatt) a saját oktatási tárcájának beszámoló illetve javaslati jelleggel. A magyar szaktárca a javaslatokat boldogan fogadta és azóta is a fiókban van leszarva. Az amerikaiak javaslatából Seattle-ben egyet azonnal, kísérleti jelleggel bevezettek. Mondjuk az óraközi szünetekkel volt kapcsolatos, de mindegy is. Innváció, adaptáció. Nagy a különbség más mindenben is. És nincs zsigeri elutasítás és képmutatás.

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:42:56

@high up!: Azbej legutobb a nagykovetekhez hasonlitotta magat, mikor felrottak neki, hogy akkor megis miert van Tel Avivban. Vagy hozza pofaja. Aztan beszelt az eredmenyeikrol, hogy 200+ embernek adtak mar informaciot a hazateressel kapcsolatban. Erted? 200+, negy ev alatt. Ez am a siker!
Vegyunk mondjuk egy nagyon alabecsult 400000-es kivandorlast, es ebbol vonjuk le a nagylelku 300-at. Mar csak 399700 embert kell meggyoznie, hogy a turorudiert megeri hazamenni.

É2I 2014.02.06. 12:43:16

@Kámasuka: Az lehet, de hogy jön ez ide?

Amúgy meg a bevándorlók nem is lesznek generációkig magyarok. És ha _nincs_munka azoknak is fizethetjük a segélyt. Tb-be, nyugdíjba nem szállnak be.
Ezen túl általában nem a legokosabb emberkék jönnek vagy ha mégis, azok pikk-pakk tovább állnak.

Szóval jövőkép meg munka nincs, ez a baj. Nem az, hogy elmennek, hanem hogy soha többé nem jönnek vissza.

(Megmondom őszintén engem az is elszomorít, hogy ezzel gyerekkori barátaimat, rokonaimat veszítem/tettem el :( )

liebend 2014.02.06. 12:43:54

@Szelid sunmalac: A remény, a remény... Ha Ti reményből választotok politikust, akkor ne csodálkozzatok, hogy csalatkoztok. Annál bonyolultabb a világ, hogy majd behúzzuk az ikszet, aztán oldja meg az aktuális messiás!

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:45:21

@Azbej Tristan: Nem. Nem adnek. Te az en adombol csak ne eloskodj.
Diplomacia? Mi a faszrol beszelsz ember? Te meg a diplomacia? Mondd csak, milyen kepsitesed is van? En tortenetesen szemelyesen ismerek tobbtucat jelenlegi es volt diplomatat. Szerintem sajat kezuleg lincselnenek meg, ha tudnak, hogy hozzajuk hasonlitod magad.

Szelid sunmalac 2014.02.06. 12:46:12

@liebend: Mi? Mi a pocsomert hasznal mindenki kiralyi tobbest? Ki beszelt itt rolam? Engem mar reg nem erdekel, hogy Magyarorszagon ki melyik kretenre szavaz.

Gérard Duchemin 2014.02.06. 12:47:32

@high up!:

"Ezen nincs mit vitatkozni. Orbán 2010-ben tényleg az utolsó remény volt."

Egy hatalmas szart volt utolsó remény. Ha az lett volna, én is rá szavaztam volna. Rá szavaztam? Nem. Már nem is emlékszem, mire-kire szavaztam, de minden egyéb választás jobb volt, mint ez a nácik fenekét nyaló. Utolsó remény? Egy minihitler? Vajon miért lenne az? Ekkora ostobaságot rég olvastam.

Gérard Duchemin 2014.02.06. 12:49:04

@high up!:

"Legkésőbb 2011 óta tudjuk, hogy a remény helyett a Suttyóságot valósította meg."

Miért, ígért valami értelmeset? Büdös pálinkafőzést ígért, sok mucsai magyar meg lelkendezett, hogy jaj de jó, lehet büdöspálinkát gyártani.

Kámasuka 2014.02.06. 12:49:22

@É2I: Ja, a kolozsvári magyarok generációkig nem lesznek magyarok..:) Értem. Szerencsére.

Gérard Duchemin 2014.02.06. 12:51:12

@liebend:

A remény, a remény... Ha Ti reményből választotok politikust, akkor ne csodálkozzatok, hogy csalatkoztok. Annál bonyolultabb a világ, hogy majd behúzzuk az ikszet, aztán oldja meg az aktuális messiás!

Így igaz. Hülyehitlert is reményből választották meg a németek a 30-as években. Remény-remény. Ez a mantra a gondolkodni nem képes embereknek!

sunabajnok 2014.02.06. 12:58:05

32 éves leszek a nyáron. Van két lányom, és egy párom.
De Paks miatt már mi is az "eltakarodás" mellett döntöttünk.
Nem engedhetem, hogy az unokáim is ezt fizessék.
Nekem nincs már nyugdíjam, munkahelyem sem sokáig.
Nincs értelme itt maradni.

Zedder 2014.02.06. 13:11:16

@Kámasuka: " A HTMek vándorolnak ide, meg a magyarok vissza NYEUból. Ez a bevándorlásunk 90%-a. "

És tényleg bevándorolnak, Magyarországon laknak, dolgoznak, adóznak, fogyasztanak? Vagy csak papíron megkapták az állampolgárságot?

Tényleg érdekelne.

Azok után, hogy én Magyarországon max. reptéri taxira költök, ha hazalátogatok, külföldön keresek, adózom és költöm el a pénzemet, továbbra is beleszámítok a magyar foglalkoztatottsági statisztikákba... Szóval ezek után kíváncsi vagyok, hogy van-e némi stikli a HTM-kal kapcsolatban...

Hannibal ante portas 2014.02.06. 13:12:52

Kedves Dávid, nagyon jó poszt: Felszínre hozza az összes mocskot. Igazán büszke lehet magára, hogy kicsalogatta ezt sok gusztustalan csigabigát, nyáladzanak is rendesen.
Ez hívják párbeszédnek? Hiszen maga is meg az egész siserehad képtelen egyetlen normális mondatot kinyögni. a napokban néztem a beszélgetését a jó Kálmán Olgával, hát megköszönheti neki, hogy kíméletes volt (bár önökkel meg az ön cimboráival mindig kíméletes szokott lenni). Annyi ökörség, ami ott kibukott önből talán nincs is a világon. Szép napot és jobb erkölcsöket. Aztán ramélem, hogy ápr. 6 - a után békésebb lesz a világ. A jelenlegi állás szerint nincs sok esély, úgyhogy az erőlködést már most abba lehetne hagyni, az egészségük érdekében. Különben úgy járnak, mint a Lorenz papagája. Az is igaz viszont, hogy príma aranyérkenőcsöket lehet kapni, homeopátiásat is, ha mondjuk a természetközelit kedvelné esetleg.

Zedder 2014.02.06. 13:13:11

@sunabajnok: "Nincs értelme itt maradni. "

Tudod az a vicces, hogy pl. 5 éve még azt hallgattam a frissgyerekes barátaimtól, hogy "hülye vagy, gyerekkel hogy mennénk már külföldre?"

Ma pedig éppen a kisgyerekesek keresnek meg tanácsokért, mondván "nem létezik, hogy abban az országban hagyjam felnőni a gyerekemet."

Változnak az idők.

christophe 2014.02.06. 13:32:49

@barli: Mooonika sooooo,Valo vilàg,soroljam?

Gérard Duchemin 2014.02.06. 13:39:50

@Hannibal ante portas: Oly jellemző ez a nyöszörgős sírós vénpapbácsis álljobboldali duma. Meg a leplezni próbált, de elő elő bukkanó elfojtott gyűlölet is.

sunabajnok 2014.02.06. 13:45:16

@Zedder:

Én mindig támogattam, hogy az okos emberek menjenek a világba, és legyenek sikeresek.
Már régóta z a trend, hogy a magyar tudás itt nem kell, külföldön meg cuppannak rá.
De basszus, én nem okos emberként megyek a világba, hanem húzom a belem, megszégyenülve, elszegényedve.
:(

christophe 2014.02.06. 13:47:18

@Hannibal ante portas: '' kicsalogatta ezt sok gusztustalan csigabigát, nyáladzanak is rendesen''
Ezek szerint aki nem imàdja a vityàt,ès eltèro vèlemènye van mint Onnek az mind,gusztustalan csigabiga,èrtem.

Szúnyog 2014.02.06. 13:49:08

@zaphodbeeb: hülye sznob, nyomasd a marhaságodat másnak.

Orbán egy Palpatine 2014.02.06. 13:50:52

@Szelid sunmalac: Jó, hát nincs könnyű helyzetben a győzködéssel. A Túró Rudin kívül más nem körberöhöghető érv nem nagyon van.

ticsör 2014.02.06. 13:52:35

@Kámasuka: Ugye nem vagy olyan egyszerű lélek, hogy bármiféle alapot adsz egy olyan statisztikának, amely egy HATÁROK NÉLKÜLI közösségben mutatja be a belső migrációt? Tudod, attól még hogy valaki pl. Németországban él, különböző okok miatt érdemes lehet magát Magyarországon belül bejelentenie és vice versa. De tudod, mit? Higgyél erősen abban, hogy Magyarország migrációs egyenlege (a fejlődő országokból bevándorlók nélkül is) erősen pozitív, mert egyre vonzóbb hely vagyunk mindannyiunk számára. Én nem fogok vitatkozni veled.

Kámasuka 2014.02.06. 14:07:07

@Zedder: Mivela statisztika csak azzal foglalkozik aki magyarországra vándorol, nem az állampolgársággal, miről beszélsz?

Gondolom fingod nincs mihez szóltál hozzá.

www.indexmundi.com/g/r.aspx?c=hu&v=27

Kámasuka 2014.02.06. 14:08:04

@ticsör: Handabanda bullshit. Ott a statisztika, a tied meg sehol. Faszfej.

2014.02.06. 14:17:16

Attól függetlenül hogy igaza van a szerzőnek, húz ki mindenki külföldre dolgozni, a poszt mégis annyira pátoszos, csöpögős, hogy taknyom-nyálam folyik.

high up! 2014.02.06. 14:22:54

@Azbej Tristan:

Barátom, az nem személyeskedés, ha nem írok neked 500 sort, hogy mitől nemzet rontó ez a kormány és hogy mennyit ér Tovaris Orbanescu zombi serege.

Ha neked még csak apró kételyed sincs, hogy ez a kormányzat és a kiszolgáló zsoldosai 99%-ban egy abnormális országot csináltak (az előző kormány ország rontását folytatva), akkor neked komoly szellemi képességbeli problémáid vannak.

high up! 2014.02.06. 14:26:56

@Kámasuka:

Ma is fújod a marhaságodat trollocska?
Tegnap megkértelek rá, hogy írd már be, hogy milyen módszerrel jött ki a grafikonodban, hogy több a bevándorló mint a kivándorló, de te inkább elhúztad a csíkot.

Mert teccik tudni, a te számod akkor se ér semmit (abból az egyetlen egy évből) még ha igaz is lenne. Teccik tudni marhára nem lesz örömhír, ha több afgán Al-Kaida harcos emigrál Mo-ra, mnt ahány nemzetközileg versenyképes magyar koponya húz el az országból.

STamas 2014.02.06. 14:36:09

Marad 4 milló tv elé betonozott lusta nyugdíjas akik 1 csirkét lusták tartani és 20 éven át azt pofázzák hogy ők "jaj de sokat dolgoztak anno" (30 évig) meg 1 millió roma - a csodálatos tartalék, akik nagy része gyakorlatilag írni-olvasni sem tud nem hogy bármi egyebet. 20 év mulva minden túlzás nélkül egy lerohadt afrikai ország szociális térképéhez fog hasonlítani a társadalom összetétele.

hansoloo 2014.02.06. 14:46:02

Szekeres Imre és Veres János plakátokat fogtok ragasztgatni úgy, hogy semmi esélyetek nem lesz arra, hogy az elvtársak működésmódját megváltoztassátok!
Még a szocik is megvetéssel tekintenek rátok!

felcsutisuttyo 2014.02.06. 16:04:45

ez a suttyó , hülyeségeket beszél és a Nép hülyébbik része be is veszi amit mond, egyre primitívebb a magyar...MAGYARKODÁSSAL , nacionalista szólamokkal...székely himnusszal, fakapuval,.. csíkos zászlóval,... etetik és attól beszarik a gyönyőrtől a "magyar hungarikum"......Ez az ország vagy fellázad, vagy egy nagy kupac szar lesz pár tízezer kizsákmányoló gazdaggal!

dos passos 2014.02.06. 16:20:38

Miért is ne menne el mindenki egy országból, ahol ilyen egyszerű ellopni 800 milliót a közvagyonból, és még egy nyamvadt osztrák számlaszám se kell hozzá:

"Az Index kérdésére Gyürk András, a Fidesz kampányfőnöke elmondta, a párt (mármint a Fidesz - beszúrás tőlem) most azért használja a (Magyarország jobban teljesít - beszúrás tőlem) szlogent és a hozzá kapcsolódó, fellendülést jelképező dizájnelemeket, mert engedélyt kapott rá. Gyürk szerint megkérték a Miniszterelnökséget, hogy ingyen adja át használatra a „Magyarország jobban teljesít” kampány elemeit, a kormány pedig megadta az engedélyt. Az átadás részleteiről megkérdeztük a Miniszterelnökséget is, de onnan egyelőre nem kaptunk választ."

Mint korábban már kiderült, a kormánykampány 800 milliónyi közpénzbe került, most meg egy párt ingyen megkapja az "arculati elemeket".

Köpök a sírotokra ...

dos passos 2014.02.06. 16:24:50

Most olvasható a HVG-n, akit érdekel az egész, lapozzon oda. Többek között emiatt is megy el az, aki nem állami alkalmazottként, vagy politikusként akarja leélni az életét (a nyilatkozó Ausztriában vállalkozó):

"Az adóhivatal kirendelt nekem egy személyes segítőt, akinek az a dolga, hogy az én érdekeimet képviselje a hatóságokkal szemben, és pénzügyi tanácsaival segítse a vállalkozásom elindítását" – mondta Juhász, aki a grazi önkormányzattól is kapott egy kellemes, de nem várt segítséget. Amikor megnyitotta a műhelyét, az utcában az önkormányzat éppen csatornázni kezdett, emiatt viszont ügyfeleket veszített, mivel azok nem tudtak beállni a műhelyébe az autójukkal. Ezért az önkormányzat 800 eurós (mai árfolyamon 245 ezer forintos) gyorssegélyt ajánlott fel neki kompenzációként – mindezt hivatalból, külön kérelem vagy utánajárás nélkül. E mellett a helyi önkormányzati lap úgy segített neki, hogy háromhavonta újságcikket írtak arról, miként halad az induló vállalkozásával, ami rendkívül jól jött neki, mert növelte a cége ismertségét. Ráadásul egyéni vállalkozóként két évig leírhatja az adójából a befektetései értékét, ami itt minden induló vállalkozásnak automatikusan jár."

Göntér László 2014.02.06. 16:29:19

A kényszűségből elengedett kéz is ártalmas. ktkj.blog.hu/2013/12/31/a_kez_elengedese
A nem itthon alapított családoknak csak a töredéke fogja Magyarországot a hazájának tekinteni.
ktkj.blog.hu/2014/01/06/a_csaladrol_435
A Magyarországi lakcímmel rendelkezők, alacsonyabb rendűnek érzik majd magukat, mint a magyarországi lakhellyel nem rendelkező külföldi magyarok.
ktkj.blog.hu/2014/01/17/a_magyar-orszagi_es_nemzeti_valasztasrol
A képe3sséggel rendelkező magyarok keresik a kibontakozáshoz szükséges lehetőségeket (nem a kalandoka).
ktkj.blog.hu/2014/01/25/adottsag_lehetoseg_kepesseg

Szelid sunmalac 2014.02.06. 16:55:49

@Azbej Tristan: Csak amennyire On, kedves Tristan!

Monarchista 2014.02.06. 16:56:05

És még hányan az idősebb generációkból...Orbán egy hülye fasz. Fogalma sincs milyen amikor az ember annyira elkeseredik hogy nekivág.Mert Ő úgy gondolja hogy az egy kurva vidám dolog a család nélkül élni a mindennapokat több száz és több ezer kilométerre.

Szelid sunmalac 2014.02.06. 17:04:21

@Monarchista: Hat kurvara nem az. Viszont ha hazamennek, akkor ugyan en valoszinuleg kozmunkat talalnek, vagy nagyjabol hasonlo fizetesu munkat, a hazunk uszna es koltozhetnenk az anyosomekhoz, DE legalabb ehetnek turorudit, meg javulna Tristan baratunk statisztikaja.

GQ 2014.02.06. 17:31:44

@Kámasuka: elolvastad a definíciót, barátom? segítek, ez a szám nem a kivándorlásra vonatkozik.

Definition: This entry includes the figure for the difference between the number of persons entering and leaving a country during the year per 1,000 persons (based on midyear population). An excess of persons entering the country is referred to as net immigration (e.g., 3.56 migrants/1,000 population); an excess of persons leaving the country as net emigration (e.g., -9.26 migrants/1,000 population). The net migration rate indicates the contribution of migration to the overall level of population change. High levels of migration can cause problems such as increasing unemployment and potential ethnic strife (if people are coming in) or a reduction in the labor force, perhaps in certain key sectors (if people are leaving).

GQ 2014.02.06. 17:39:40

@Kámasuka: akkor ezt azt jelenti, hogy itt jó élni? igen, annak, aki szarabb helyről jön talán. kb mint mikor a magyar kimegy külföldre. a szarabból a jobba. ettől még mo nem lesz jobb hely. csak szép lassan lecserélődik a társadalom.

kvadrillio 2014.02.06. 18:26:39

Lázár János: a magyar állam egyes vezetőit személyes felelősség terhelte
2014. január 28. 9:28

Magyarországnak szembe kell néznie azzal, hogy nemcsak ellenünk követtek el bűnöket, és nemcsak mások felelőssége a magyarországi holokauszt, hanem mi is vétkeztünk önmagunk ellen – mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár a nemzetközi holokauszt-emléknapon az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) párizsi székházában hétfő este tartott ünnepi megemlékezésen.

"A magyar állam egyes vezetőit súlyos, személyes felelősség terheli a magyar zsidók deportálásáért. Saját polgáraik halálra ítéléséért" – hangsúlyozta az államtitkár.

...hmmmmmLÁZÁRKA ! AZ AKKORI...., AZ AKKORI.....AZ...AKKORI MAGYAR KORMÁNYT TERHELI VALAMI........
MI MEG MOST ÉLÜNK ! ÉN...AKKOR MÉG NEM ÉLTEM !!

kvadrillio 2014.02.06. 18:29:33

@kvadrillio: JAHHH... ÉS AZ UNOKÁM....MOST !..MOST ! MUNKANÉLKÜLI ÉS ÉHEN HALNA, HA NEM ADNÉK NEKI ENNI !
AZUT A 10 MILLIÁRDOT A MUNKANÉLÉKÜLIEKNEK ADD, NE A HOLOEMLÉKMŰVEKET ÉPÍTSD BELŐLE, AMIT A MA..., A MA...ÉLŐKNEK, ÉHEZŐKNEK, NYOMORGÓKNAK KELL MAJD KERÜLGETNI !

jogalany 2014.02.06. 18:41:10

"Elhízott cinikus pökhendi kis pöcs OV.
Tipikus cigány, a szó minden rossz értelmében."

@makkospacal:
Hogy mondhatsz ilyent egy tisztességes zsidó emberről. Ezt Ő maga el is magyarázta az angol hirtudósítónak, és ez meg is jelent a sajtóban. (Franciaországban)
Ha arra akarsz célozni, hogy öt gyermeke van, akkor tudatom veled, hogy a zsidó családokban is sok gyermek volt és ha megnézed az elsőszülött lányát Rachelt, látnod kell, hogy nagy a különbség egy cigány és egy echte zsidó között.
Ne cigányozd le O.V.-t, mert nem az.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.02.06. 18:46:03

@Zedder: Valakinek nehezebben megy. Nekem nem sikerult. Oroszt tanultam 14 eves koromig, kulfoldi teveadoink nem voltak, szegenyek voltunk mitn a templom egere. Csak alapfoku szintig jutottam el kozepiskola alatt.

Arrol nem is beszelek, hogy mig nekem 5-10szer kell elmondani egy szot, mire megragad, addig parompl. rogton megjegyzi elsore, nem veletlen tud felsofokon.

De ez semmit nem jelent.

alapfokkal jottem ki, azota meg szepen fejlodik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.02.06. 18:48:20

@barli: Nem a munkaval van itt a gond, otthon sem, hanem a hozzallassal. Mert ugyan van par ceg, de a legkevesbe sem jellemzo az inspiralo kornyezet.

dos passos 2014.02.06. 18:54:25

Biztosan mindenhol lopják a közpénzt, de itt ezt ráadásul teljesen törvényesen teszik, ebből előbb vagy utóbb minden normális és törekvő embernek elege lesz.

Most pl. a sima modorú Heti Válaszos Borókai lánya bukott meg, aki a Nemzeti Banknak dolgozhat versenyeztetés nélkül, mert - minő véletlen - pont 24,9 millióra szerződtek vele (25 millásnál már nyilvánosan kellett volna vállalkozót keresni, de az olyan kis genya dolog, még képes valami hülye jelentkezni, aki nem tudja, hogy már előre le van vajazva a buli, és akkor el kell kezdeni magyarázkodni, hogy miért pont a Borókai lánya nyert, amikor a másik, mondjuk, olcsóbb ajánlatot tett).

Borókai papa a Heti Válasz állami reklámpénz lehúzó szekcióját erősíti,

Borókai mama meg a Magyar Közlöny felelős kiadója,

ezeknek fial a magyar adófizető szorgalma.

Itt fognak hagyni benneteket, pajtikák, és egyre kevesebb lesz a szétosztható zseton, de mivel a Borókai félék nem adják alább, a többinek kell egyre jobban elszegényednie!

Szar alakok ezek mind, ha az állami zsírosbödönhöz férnek, mind tolvajjá válik.

Hát maradjanak maguknak. Aki teheti menjen innen, és tagadja le, hogy valaha is magyar volt.

2014.02.06. 19:04:52

Milyen szar már ez a blog!
Apró betűk, szürke háttér, a képernyő nagy része meg üres!

Az írás is tré,
Dávidka válccsá, kifolyik a nép szeme!

mizrolist 2014.02.06. 19:14:34

@Azbej Tristan: én ugyan el sem mentem, de szívesen adnék egy esélyt annak, hogy végre állást találjak Magyarországon.
Mondjuk ehelyett éhen fogok halni 1 hónap múlva a jelen állás szerint.

Nyilas Mise 2014.02.06. 19:52:57

o.viktor hitvány dakota

ügynök náci komcsi

hazaáruló

alkalmatlan gerinctelen

Gyorgy Nagy 2014.02.06. 19:56:30

Hogy kicsi Viktor miért nem huzótt el annó. Most nyugottaban èlne az orszàg !

Balt 2014.02.06. 20:04:18

Szm +áll. A vessző nemcsak a ~futáshoz és a vizeléshez használatos, hanem összetett mondatok tagolására is.

Nyilas Mise 2014.02.06. 20:23:00

@Gyorgy Nagy: ez jutott eszembe elsőre nekem is ha ez a mocskos á... elhuzott volna egész jó orszűg lehetett volna...

de sajna akkoriban nem volt künnyű meglépni, pedig ez a pa..ány ment volna...
csak hát kint dolgoznia kellett volna... meghát az "ügynöksége" is... stb

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.06. 20:50:16

Szerencsétlen Gyurcsány bérencek lettetek, egy ígéretes LMP nevű formációból kilépve.

KB 4-en talán be fogtok jutni a parlamentbe, az MSZP kegyelméből.

Te melyikbe tartozol Dávid ?

Akik még futottak kategória, vagy az élbolyba került seggnyalók közé ?

kvadrillio 2014.02.06. 21:21:30

Orbán Viktort, aki „minden magyar honfitársunknak és zsidó polgártársunknak” kíván válaszolni.""""

...csak azt tudnám, hogy mi különbség van a HONFITÁRS és a POLGÁRTÁRS KÖZÖTT ????? :)

jjoey 2014.02.06. 22:06:15

A kedves vezetőt szátokra venni ne merjétek. Tanult mesterétől, János bácsítól, jobbat csinált, mert őt a nép elzavarni nem akarja. Végső soron megcsinálta, a nemzet labdarugója... (kárpátok medencéjének géniusza csak azért nem, mert előtte volt már egy, igaz, medence nélkül)
Ha pedig vki megnézi az új választási trv-t,direkte lett úgy alakítva, hogy az elment, nem felcsútitörpehívők ne nagyon szólhassanak bele a Magyarisztáni dolgokba.
Addig is, gyorsan veszünk 10mrd€-ért egy atomerőművet.
Kérdésem, ha ezt anno Ferenctestvérteszi, fél Budapestet lebontja a narancsos csűrhe? Ezen a narancsködösök is gondolkodjanak el, mert 2030ban már nagyon késő lesz, amikor nem lesz nyögdíj, a gyereknek meg schengeni vízuma. Akkor veszed észre, mit vesztettél, amikor elvesztetted.

kvadrillio 2014.02.06. 22:24:01

"

Morvai: "Andor biztos úr, ön hogy kerül ide?" (Videó)" alfahír....
EZ AZ ANDOR EU BIZTOS, EZ AGYBETEG, VAGY KÁBÍTÓSZERES ÁLLAPOTBAN VAN ??? MERT SE BESZÉLNI, SE ÉRTELMESEN VISELKEDNI NEM TUDOTT ADOTT FEL-MOTYOGÁSA KÖZBEN.....

kvadrillio 2014.02.06. 22:31:14

@jjoey: EHH...KÁR HÁBOROGNI EZEN ! AZ A 10 MILLIÁRD KÖNNYEDÉN ODA VAN ADVA A 2014HOLORENESZÁNSZOZÁSRA......:)

kvadrillio 2014.02.06. 22:32:47

@kvadrillio: A MUNKANÉLKÜLIEK MEG SZINTÉN RENESZÁNSZOZVA NÉZHETIK...EZT AZ IGAZI SHOW-T......

Ne érdekeljen! 2014.02.06. 23:21:03

Mi az isten értelme van ezeknek a "leveleknek"? Attól fontosabbnak érzed magad, hogy te egyenesen valakihez szólsz? Tiszta röhej...

Nzoltan 2014.02.07. 05:05:53

@sunabajnok: Én azon mindig meglepődök, hogy egyeseknek az utolsó lökést egy olyan dolog adja, ami igazából pozitívan is érintheti, mikor voltak már igen komoly a polgárok egzisztenciáját negatívan befolyásoló intézkedések.
Gondolok itt ugye a majdnem csődre a gyurcsány időszakban, vagy a manyup ügyre a mostani ciklusban. Paks volumenében mindkettőtől jócskán elmarad.

Nzoltan 2014.02.07. 05:17:43

@Gyorgy Nagy: Nem ertem mi a gond. Mások előtt is ott volt a lehetőség, de csődöt mondtak. Szó szerint.

Egyébként mindig azok húzzák vissza az országot, akik másban keresik a bajt. És ebben bizony a mostani balosok az élenjárók. Mindenhol azt olvasni, hogy most éppen miért szar és ki tehet róla. Bizonyíték erre a sok ezer poszt és töbmillió hozzászólás. De olyat, hogy ki mit kúrt el a saját életében, alig találni.

Nzoltan 2014.02.07. 05:25:13

@Ne érdekeljen!: Gondolom csak fontosabbnak akart látszani. Bár nem hiszem, hogy a celszemély elolvasta volna. Bár célba ert, mert kikerült a blogketrecba.

Nzoltan 2014.02.07. 05:26:51

@Nyilas Mise: jók ezek a hozzászólások. Pont olyanik, mikor a nyugdíjasok vonulnak síppal dobbal. Csak ez digitális.:-)

Nzoltan 2014.02.07. 05:28:49

@kvadrillio: Mondjad neki ne balfaszkodjon, hanem keressen munkát.

Nyilas Mise 2014.02.07. 11:08:02

@Nzoltan: :) köszi a dícs éretet :)

annak is szánom Vuvuz Ella vagyok

amugy majd ha felkötik a melósok ezeket a bűnözőket akkor majd segítek az építésben...

addig meg elszórakozgatok itt a diktatúra vicces részein

Flesh bit 2014.02.07. 18:02:36

Ha pedig egy fiatal munkát vállal, kihasználják a törvényeket nem be tartva jelentik be 4-6 órás bejelentéssel napi 10-12 órát dolgoztatják, szabadságokat, betegálományt nem kifizetve! Szemét rabszolgatartó állam az ország! Soha nem volt ilyen rossz körülmény mint a mai helyzetben!

Maresi 2014.02.07. 18:33:14

Megboldogult kedvencem, Hofi Géza mit mondott egyszer egy hasonló beszólásra? KALANDVÁGYBÓL ITTHON MARADTAM...! Vitya, annyira szánalmas vagy, ráadásul eszement is, a sok gyógyszer már kikezdte az agyadat. Ezt persze nem csodálom. Vannak hatások és ellenhatások. Te már az ellentáborban dekkolsz és imádkozol, hogy maradhass a kormányrúdnál. Már most megnyugtatlak, nem fogsz...

Maresi 2014.02.07. 18:35:06

@Nzoltan: Kihagytad a nádi hegedűt...

Maresi 2014.02.07. 18:37:30

@Nzoltan: Kihagytad a nádi hegedűt...

edinamedocc 2014.02.08. 14:04:10

@Hetero Sapiens:
" büszke is lehet a két veterán, hogy odaállhatott egy olyan igaz ember mellé...aki száz évenként..ha egyszer terem...tegyék is el...egyszer még sokat fog érni nekik ez a kép...."
Ilyen és hasonló Istenzo hozzászólásokkal van tele OV Facebook oldala, sírni tudnék toluk, balga bárány nép lettunk, akik elfelejtették hogyan is kell használni a józan észt...:
www.facebook.com/orbanviktor

GYANSENED 2014.02.08. 17:22:53

NEM TUDOM HOGY KINEK BORJA VAGYTO DE AMIKOR A70 EVEKBEN MAGYAR ORSZAG FEL ELTE ANEMZET JOVEDELMET AKKOR HOGY LEHET ORBAN VIKTOR MINISZTER ELNOKON KOVETELNI HOGY JOBB ..A.T V .TELEVIZIO HIRES UJSAGIORI KLUBBAN DUBOROG A GAZDASG EGY ERDELYI MEG FIGYELO

GYANSENED 2014.02.08. 17:27:53

@Nnyilas Mise:NEM VAGY TE NYILAS MISI MIERT NEM IRSZ A BECSULETES NEVEDEN

GYANSENED 2014.02.08. 17:39:50

Jo volna ha nem zavarnal

Vondenberg 2014.02.10. 02:51:13

Tegnap beszeltem anyammal skypon a monitor elott.

Udv az USA-bol.

f o n t a 2014.02.10. 10:16:43

@Jóképességű Takarítónő: Van egy rossz hírem: ők is, csak még nem igazán volt alkalmuk megmutatni. De már eljutottunk oda, hogy bármi jobb náluk, egy feltétellel: hogy álljon vissza a demokratikus rend, a szólásszabadság, a választások reális kimenetele, stb. Akár azon az áron is, hogy egy másik mutyis banda kerül nyeregbe. Legalább annyi örömünk lehessen, hogy 4 évenként leválthassuk őket.

29 % támogatással lesz háromnegyedük a következő parlamentben, hála az általuk kitalált választási rendszernek...

f o n t a 2014.02.10. 10:20:19

@GYANSENED: A hetvenes években nem egy szűk réteg élte fel a jövedelmeket, hanem szerény színvonalon, de mindenki létbiztonságban élt. És töredék hitelt nem vettünk fel, mint amit az elmúlt négy évben pártunk és kurmányunk felvett és eltapsolt úgy, hogy 4 millióan élnek szegénységben, és félmillióan elhagyták az országot. Ez a kettő együtt a lakosság fele. A huszadik század elején, még a Nagy-Magyarország idején a hárommillió koldus országa voltunk. Most 4 millióan vagyunk...

htzsu 2014.02.11. 10:51:42

@Kámasuka: Kicsit se zavarjon, hogy ez 2 éves adat.

GYANSENED 2014.02.11. 15:47:49

Szerintem akkik elmentek azok ugyis elmentek volna barmilyen szinezetu kormany van Dolgozni kell nem politizalni.

whiterose 2014.02.14. 08:10:44

Szánalmas ez a cikk. A kivándorlás nem csak magyar probléma.

susan scoop 2014.02.16. 11:37:11

Látom sok itt is az agymosott.
Én is kint élek külföldön már lassan több mint 1 éve. És teljessen egyetértek a leirtakkal. És ha itt valaha is változást akár a magyar ember akkor bizony behuzza a jobbikhoz az x et. Én biztosan ezt fogom tenni. Szebb jövőt mindenkinek!